יום שישי, 13 באפריל 2012

בורקס באפלה 1 - כוכב השחר


כמה אבק הצטבר כאן, אללי. צריך עדיין לנקות את הקורים שנוצרו בפינות, אבל לפחות היש מים זורמים וחשמל עובד.
להוציא את גנזך מהבוידעם זה לא פשוט. קשה להחיות יומן רשת מת. הקהל כבר עבר למחוזות אחרים, הקישורים כבר לא מעודכנים, אפילו כל הסטטיסטיקות התאפסו. אחח... אני זוכר את אותם הימים שבהם התלהבתי כאשר מספר תלת סיפרתי של אנשים נכנס לכאן. אלו היו זמנים.

הגיע הזמן להחיות טיפה את המקום! להמשיך לכתוב באריכות באופן ארכאי על מעללי. רק על מנת לסבר את האוזן, הנה מספר אירועים שעברו עלי מאז הפעם האחרונה שהואלתי בטובי לכתוב כאן:

אולי זה האירוע האחרון, אבל הוא המשמעותי כנראה מכולם - פרשתי מהלימודים. אחרי שלוש וחצי שנות לימוד, פרשתי מתואר התקשורת החזותית אותו התחלתי. אני לא אאריך כאן בהסברים למה ומדוע. האלים יודעים כמה כבר דיברתי על כך בפני קולגות ומכרים, ונפשי לא חפצה בלגולל זאת שוב. מספיק יהיה להגיד כי אני לא מעוניין יותר בתואר הזה, אני לא מאמין שאני צריך את התואר הזה, ומי כמוני יודע כמה המאמץ להשיג אותו לא שווה את התהליך. אני שלם לגמרי עם ההחלטה הזאת. אז בבקשה, המנעו מכל מילות צער או תנחומים שיש לכם עבורי.

התחלתי להריץ הרפתקאת מבוכים ודרקונים עבור קבוצתי הרגילה. אני לוקח את הזדמנות זאת כדי לחדד את חושי הכתיבה והאילתור שלי. ההרפתקאה קוראת במקום בשם מוראלן - עיר עצומה המחביאה סודות אפלים. בינתיים נראה שהשחקנים שלי נהנים מהחוויה, אני שמח לממש אותה.

כמו שניתן לראות בתחילת הרשומה, תומי ואנוכי התחלנו ליצור סידרה חדשה בשם "בורקס באפלה". היא סוג של תשובה ישראלית ליצירותיו של דאג ווקר, ג'יימס רולף, לואיס לבהאוג, ודומייהם. בבורקס באפלה אנו לוקחים סרטים ישראלים ישנים ולא מוכרים, ומשתעשעים על חשבונם. אנו מנסים לעקוב אחרי עלילות לא ברורות, שחקנים לא כשרוניים במיוחד, וכל שאר האלמנטים שמרכיבים סרטים ויש לנו מה להעיר עליהם. המטרה היא כל חודש להוציא פרק חדש בו נסקור סרט אחר.
אתם מוזמנים לצפות בפרק הראשון - כוכב השחר. אני מזהיר מראש שארוך הפרק הוא שלושים דקות. פנו לכם מעט מיומכם העמוס, הכי איזה מאכל או משקה צונן, התרווחו על מושבכם ותנו לחוויה של סרט רע לשטוף אתכם. כמו כן, קחו בחשבון שזוהי הפעם הראשונה שאני יוצר כל דבר שהוא במדיה מוקלטת. כתיבת תסריט, צילום, ועריכה נעשו על ידי בפעם הראשונה עבור פרק זה. למרות זאת, אני בטוח שתהנו מוידאו, שכן החלק הכי חשוב בו הוא ההומור, ובכך אני אתהדר ואעיד על נסיון של שנים רבות.
בין פרק לפרק, אעדכן כאן בגנזך על תהליך העבודה. יהיו כאן פחות ביקורות קומיקס, ויותר יומן בו אשפוך אור על תהליכי יצירת הסדרה.

אאחל את עצמי בברכת "ברוך החוזר", ואקווה שתהנו מהקריאה, ומבורקס באפלה. היה שלום!

3 תגובות:

  1. אה, סופסוף מצאתי מקום לכתוב תגובה שהוא לא ביוטיוב (לא אוהבת לכתוב תגובות ביוטיוב)...
    אז קודם כל, הצליחה לך חלוקת הפתקים ב'עולמות', כי אני אישית לא הייתי מגיעה לצפות בך אחרת. :) ומגניב להכיר, באמת. אני מאוד מחבבת את TGWTG וכיף לראות שמישהו עושה את זה גם בעברית. והסרטון היה מצחיק.
    אבל אני מרגישה צורך להכניס כאן איזה 'אבל' קטן: לאורך הצפייה, היתה לי הרגשה שאתה קצת *יותר מדי* מושפע מ-TGWTG, קצת יותר מדי חושב באנגלית. אני מניחה שזה עדיין ברמה של 'מחלות ילדות', וככל שתמשיך לעשות את הסרטונים האלה תפתח יותר את הסגנון האישי שלך; בכל זאת, נראה לי שכדאי להיות ערני לזה.
    באגף התיקונים הקטנוניים (אתה לא מכיר אותי, אבל אני מתמחה בקטנוניות מעין זו), דיבוב של סרטים בדיעבד זו לא שאלה של 'לא היה להם מיקרופון במצלמה' (אגב, נדמה לי או שאמרת 'מייקרופון'? שוב, צריך להזהר שלא לחשוב באנגלית יותר מדי), לעתים קרובות עושים את זה פשוט כי ההקלטה המקורית היתה באיכות גרועה, עם יותר מדי רעשי רקע וכו'. זה שהדיבוב שם נעשה בצורה גרועה זה משהו אחר. אה, ו'תירס חלב' הוא דווקא שם די מקובל לתירס צעיר וטרי מאוד, כזה שהגרגרים שלו עדיין 'חלביים' - אם אי פעם נגסת בתירס טרי ממש, הדימוי בהחלט ברור. זה קצת מקלקל את הבדיחה, אבל נו, לפחות למדת משהו חדש. (ואם ידעת את שני הדברים האלה ובכל זאת החלטת להשתמש בבדיחת 'וואי, מה הקטע? לא הבנתי' - זה די חבל, בעיניי. אובסקורוס לופה, נגיד, שהיא אחת היוצרות החביבות עליי ב-TGWTG, יוצרת ביקורות כ"כ הרבה יותר טובות כשהיא לא מעמידה פנים שהיא אהבלה.)

    יצא קצת ארוך, אבל רק רציתי להדגיש שוב שעם כל הנאמר לעיל, אני באמת חושבת שיצא לך אחלה סרטון, ושהפרויקט מבורך באופן כללי. המון בהצלחה בהמשך - אני בהחלט אמשיך לצפות. :)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה על התגובה הארוכה והמושקעת! באמת! אני שמח לגלות שהפתקים שחילקתי לאנשים בסוף כן הביאו כמה צפיות :) לא לחינם שרפתי את ראש הדיו במדפסת!

      כן, יש השפעה ענקית מ-TGWTG... הפרק הראשון כלל כל מיני הומאז'ים למי שאני מעריך. מבחינת סגנון, מבחינת הבדיחות, ועד אשכרה "לדבר" עם דאג בטלפון... אני באמת מאמין שככל שאני אצור יותר אני אפתח את הסיגנון האישי שלי. גם מתישהו לקום מהכיסא ומהרקע הלבן.

      זה היה ברור לי למה הסרט מדובב. הם צילמו בנמל. ההומור באמת היה שהדיבוב היה גרוע.
      בנוגע לתירס חלב... באמת לא ידעתי שלתירס צעיר יש חלב. חשבתי שזה פשוט משהו שרוכלים צועקים כמו "כל עגבניה מלמיליאן" או "מלפפון בונבוניארה". בכל מקרה, בשנת 2012, כשרוב התירס שאנחנו רואים בא בקופסא ולא על קלח, הביטוי "תירס חלב" הוא מאד ארכאי ולא מובן, חוץ מלמי שמבלה הרבה זמן בשוק. לכן לדעתי הבדיחה עדיין מצחיקה. (ואם תסתכלי על התגובות, נראה שזאת הבדיחה הכי פופולארית בפרק!)

      מבחינת אורך - הפרק הבא יהיה קצר יותר. מובטח. הפעם אשאף ל-20 דקות.

      שוב תודה על התגובה, ואקווה שתמשיכי לצפות ולעקוב! :)

      מחק
    2. אני בהחלט מצפה לסרטונים הבאים. :)

      מחק