יום חמישי, 19 באפריל 2012

SpaceIL


התלבטתי בייני ובין עצמי אם לפרסם את הרשומה הזאת היום, מבין כל הימים - יום הזיכרון לשואה ולגבורה.החלטתי לבסוף שכן, מפני שמה שאני מעוניין לפרסם נוגע לחלק של הגבורה ביום זיכרון זה. העובדה שאנחנו, כעם, עוד קיימים, ותמיד מנסים להמשיך הלאה ולפרוץ את כל הגבולות שמציבים לנו.

למי ששם לב, במהלך הביקורת על כוכב השחר, לבשתי חולצה שעליה כתוב בכחול ולבן SPACEIL. זאת הולכת להיות מסורת - כל פרק אלבש טי שירט אחר, על מנת לקדם נושא שיקר לליבי, או כדי לתת כבוד לדברים שאני מוצא כחשובים.

SpaceIL, בקצרה, מתכננים לשגר חללית ישראלית לירח. כן, כן. קראתם נכון. חללית, משמע רכב הנע בחלל מחוץ לכדור הארץ, ישראלית, כלומר שתוכננה ונבנתה בארץ ישראל על ידי ישראלים, לירח, ללבנה, למאור הקטן, ללווין הטבעי שלנו. אם הרעיון שדבר כזה יתבצע לא מדהים אתכם לחלוטין, אתם צריכים לתהות מחדש על משמעות החיים שלכם.

בהרחבה, צוות SpaceIL משתתף בתחרות Google Lunar X Prize. בתחרות, צוותים שונים מכל העולם, מתחרים ביניהם מי יהיה הראשון שישגר כלי רכב לא מאוייש לירח בהצלחה, ויוכיח זאת על ידי שידור של תמונות ווידאו משם. הפרס הוא סכום כספי מכובד.

האסטרטגיה של SpaceIL היא מאד ישראלית - חללית קטנה, זעירה, שתיקח "טרמפ" על טיל גדול יותר, ובסוף השיגור תינתק ממנו ותמשיך את שאר הדרך אל הירח. המקוריות ברעיון הוא המיזעור - החללית תהיה הקטנה ביותר שאיי פעם נחתה על הירח. אם הם יזכו, הכסף ייתרם לקידום לימודי המדע בארץ, ולהצתת הרצון של דור העתיד של ישראל להתעסק בנושאים מדעיים.

את החולצה קיבלתי בכנס אייקון האחרון כאשר תרמתי מכספי להם, ולשים אותם בפרק הבכורה זו הדרך שלי לתרום מעט יותר ולהגביר את המודעות לפרוייקט השאפתני שלהם. אני ממש מקווה לראות בקרוב את הידיעה שישראל נחתה על הירח.

אז עשו להם לייק בעמוד הפייסבוק, והירשמו לעידכונים דרך הדואר האלקטרוני. מידי פעם הם מחפשים אנשי מקצוע מסויימים לעזור בפרוייקט, ממעצבים, טכנאים ומהנדסים, ועד סתם אנשים רגילים שמוכנים לתרום מהזמן שלהם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה